آیا می دانستید که عکس ها، قدرتمند ترین ابزارها برای بازاریابی و فروش اینترنتی شماست؟ مطالعات نشان می دهد که مردم 80 درصد آنچه را که می بینند و 20 درصد آنچه را که می خوانند به خاطر می آورند.
پس استفاده درست و به جای تصاویر در سایت می تواند تحولی عظیم در فروشگاه اینترنتی شما به وجود آورد. اما متاسفانه برخی از افراد معنای تصویر شاخص، تصویر محصول و گالری تصاویر را نمی دانند. نگران نباشید در این مقاله ما شما را با کاربرد این 3 نوع تصویر آشنا می کنیم و به بیان تفاوت بین آن ها می پردازیم. پس ما را دنبال کنید.

تصویر شاخص وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

برای توضیح راحت تر و درک بهتر مفهوم تصویر شاخص وردپرس مثالی برای شما می آوریم. فرض کنید در خیابان در حال گشت و گذار هستید و به مغازه و فروشگاه ها نگاه می کنید. معمولا فروشگاه های معتبر در سر در شان تابلوی خوش آمد گویی قرار داده اند که شما را به بازدید از فروشگاه دعوت می کند. تصویر شاخص در وردپرس نیز همچون همان تابلو است. این تصویر بازدیدکنندگان را به ورود و لذت بردن از آنچه که پشت یک لینک است، دعوت می کند و چشم اندازی از اطلاعاتی که با خواندن محتوا در اختیار کاربر قرار می گیرد، به بازدیدکنندگان می دهد.

تصویر محصول چیست؟

همان طور که گفته شد، انسان ها موجوداتی بصری هستند. به اندازه ای که تصاویر بر روی ما تاثیر می گذارد، صدا ها، نوشته ها و … موثر نیستند. اکثر خریداران ابتدا به تصاویر محصول نگاه می کنند و سپس توضیحات را می خوانند تا مطمئن شوند که محصول مناسب آنها است. در قسمت تصویر محصول شما می توانید تنها یک عکس که نمایانگر شمای کلی محصول است را بارگذاری کنید.
پس منطقی به نظر می رسد که باید تصویری درخور و مناسب و جذاب انتخاب کنید تا بتوانید کاربر را ترغیب کنید تا اطلاعات محصول را مطالعه کند.

گالری محصول چیست؟

با کمک وردپرس شما می توانید بدون نیاز به دانش برنامه نویسی و بدون هیچ نقض فنی، هر آن چه را که نیاز دارید پیاده سازی کنید. شما می توانید علاوه بر بارگذاری تصاویر به صورت جداگانه، یک گالری کامل از اقلام و زاویه های مختلف محصول خود در ردیف ها و ستون های مختلف، ایجاد کنید.
گالری محصولات وردپرس به طور خودکار تصاویر را مرتب کرده و به آن ها نظم می دهد اما با استفاده از ویژگی کشیدن و رها کردن، می توان آن ها را به سلیقه خودتان سازمان دهی کنید.

شما با استفاده از افزونه گالری تصاویر محصولات ووکامرس به شما این امکان را می دهد تا قابلیت ایجاد گالری برای هر محصول را در صفحه محصول ووکامرس ایجاد کنید.

افزونه گالری تصاویر محصولات ووکامرس

 

تفاوت تصویر شاخص با تصویر محصول و گالری محصول

تصویر شاخص مربوط به قسمتی است که کاربر هنوز وارد صفحه ما نشده و ما تنها داریم او را دعوت به بازید از وب سایت مان می کنیم اما تصویر محصول و گالری محصول مربوط به زمانی است که کاربر وارد سایت شده و ما داریم اطلاعات محصول مان را در اختیارش قرار می دهیم.

تفاوت تصویر محصول با گالری محصول

تفاوت تصویر محصول و گالری محصول

فرض کنید شما می خواهید یک گوشی تلفن همراه را در فروشگاه اینترنتی خود به فروش برسانید. همان طور که گفته شد شما اجازه دارید تنها یک تصویر در قسمت تصویر محصول قرار دهید. پس باید بهترین عکس که به طور کلی می تواند اطلاعات گوشی تلفن همراه را در اختیار کاربر بگذارد، در این قسمت جایگذاری کنید.

اما ممکن است محصول شما شامل چندین رنگ باشد و اقلامی هم چون هنزفری، گارد، لنز و … نیز بر روی محصول باشد. شما می توانید تصاویر آن ها را در بخش گالری محصول آپلود کنید. هم چنین این بخش قابلیت بزرگنمایی نیز دارد. افراد می توانند بر روی محصول مورد نظر خود زوم کرده تا با دقت تر محصول را بررسی کنند.

لازم به ذکر است، تصاویری که در وب سایت آپلود می کنید باید بهینه شده باشند، تا حجم کمتری از هاست را اشغال کنند و هم چنین آسیبی به سرعت سایت وارد نکنند. شما می توانید با کمک افزونه زیر تصاویر خود را بهینه سازی کنید.

افزونه Smush Pro بهینه سازی تصاویر وردپرس

به شما توصیه می کنیم برای توسعه فروشگاه اینترنتی خود، از خواندن مقاله زیر غافل نشوید.

مخفی کردن تصویر محصول در گالری محصول ووکامرس + تکه کد تست شده

 

شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را برای ما کامنت کرده و به صورت آنلاین با پشتیبانان ما ارتباط بگیرید. از اینکه تا اینجای مقاله همراه ما بوده اید از شما کمال تشکر را به جا می آوریم.

ارسال پاسخ