مطالب و مقالات آموزش ووکامرس

چه آیتم هایی را باید در صفحه اصلی سایت مان قرار دهیم؟

صفحه اصلی سایت یا home page به صفحه نخست هر سایت گفته می شود که مانند راس یک هرم عمل می کند و دیگر صفحات سایت زیر مجموعه آن هستند. به عبارتی می توان گفت home page هم چون یک کاسه است و دیگر صفحه های سایت در آن ریخته شده است.

صفحه اصلی همچنین به نخستین صفحه ای گفته می شود که با باز شدن یک مرورگر وب ظاهر می شود و در برخی از اوقات آن را صفحه شروع نیز می نامند. اگرچه صفحه اصلی یک وب سایت می تواند به عنوان یک صفحه شروع استفاده شود.

شما می توانید برای دیدن صفحه اصلی هر سایت از کلید میانبر صفحه کلید Alt + Home استفاده کنید. 

طراحی صفحه اصلی سایت

همان طور که می دانید ظاهر سایت اهمیت زیادی دارد. اما قبل از آن که اقدام به طراحی کنید باید بدانید که چه آیتم هایی باید در این صفحه قرار بگیرد. ما نکات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار می دهیم.

لوگو:

لوگو از مهم ترین آیتم هایی است که حتما باید در صفحه اصلی سایت قرار داده شود. معمولا لوگو را در گوشه سمت راست یا چپ و بالای صفحه جایگذاری می کنند.

لوگو

 

منو:

شاید شما هم تجربه داشته باشید که بعد از ورود به سایت سر در گم شده و نمی دانید چگونه می توانید به مطلب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. زمانی که شما یک وب سایت را راه اندازی می کنید، بهتر است  عناصر مختلف صفحه در هدایت بازدیدکنندگان از طریق سایت شما به صورت منظم، یکپارچه و هم چنین راحت جمع شوند. یکی از عناصری که نفش تاثیر گذاری بر روی تجربه کاربر در سایت شما دارد و ناوبری را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد، منو است.

منوی وب سایت شما مجموعه ای از موارد مرتبط است و نقش به سزایی در سهولت پیمایش در وب سایت دارد. انواع متنوعی از منو ها موجود است که شما می توانید با توجه به نیاز وب سایت خود، بهترین آن را طراحی کنید.

 

 

محتوا در قسمت بالای صفحه (above the fold)

محتوای صفحه اصلی نقش مهمی در طراحی سایت و جذب کاربر دارد. چنان چه که قصد دارید سایت شما یه تجربه عالی و فوق العاده ای را برای کاربران به همراه داشته باشد، به این بخش بیش از پیش دقت کنید.  این ایده هر سال پیچیده تر می شود و شما باید سایت خود را مطابق ایده های جدید سازگار کنید. 

توجه داشته باشید که مهم ترین بخش محتوا و هدف اصلی شما باید در قسمت above the fold درج شود. هدف شما باید واضح، صریح و مختصر به کاربر انتقال یاید.

 

عنوان اصلی

برای این که مفهوم عنوان را درک کنیم و درباره تاثیر آن در سئو بیشتر بدانیم، یک مثال برای شما می آوریم.

فرض کنید که شما یک فرد مبتدی در زمینه طراحی سایت هستید و قصد دارید بیشتر با این حوزه آشنایی پیدا کنید. در گوگل طراحی سایت را سرچ می کنید. معمولا بر روی سایت هایی کلیک می کنید که عنوان آن به مفهومی که شما به دنبالش هستید، نزدیک باشد. برای مثال شما به روی سایتی کلیک می کنید که عنوان آن ” آموزش طراحی سایت ساده ” باشد و از کنار سایتی با عنوان ” دیزاین فروشگاه اینترنتی” عبور می کنید.

عنوان توضیحی کوتاه از یک صفحه وب است و در بالای پنجره مرورگر و در SERP ظاهر می شود. این قسمت به شدت بر روی سئو تاثیر گذار است. توصیه می کنیم که از عنوانی تاثیر گذار استفاده کنید و آن را در تگ h1 قرار دهید.

عنوان

زیر عنوان

شما در این قسمت می توانید بیشتر درباره برند خود توضیح دهید. درباره کارکرد برندتان برای کاربران توضیحی مختصر بدهید. به عبارتی بیان کنید که به چه درد کاربران می خورید!؟

زیر عنوان به اندازه عنوان اهمیت ندارد ولی با کمک این بخش می توانید بازدید کننده سایت را به خریدار تبدیل کنید.

زیر عنوان

Call to Action

مهم ترین هدف صفحه اصلی سایت شما این می باشد که توجه بازدید کنندگان سایت را جلب کند و باعث شود که افراد در سایت عمیق تر شوند. کال تو اکشن (CTA) یکی از راه های جذب افراد به صفحات داخلی است. بازدید کنندگان می توانند با پر کردن فرم های تماس، فرم های ثبت نام اشتراک یا سایر صفحات وب سایت با شما مرتبط شوند.

به هر میزان که بازدیدکننده کلیک و کلیک به روی کال تو اکشن را آسان تر و جذاب تر کنید، شانس بیشتری در دیده شدن توسط موتور های جستجو دارید.

کال تو اکشن

اعتماد کاربران را تحریک کنید

به اختصار می توان گفت شما فرصت دارید تا خودتان را با صفحه اصلی به بازدیدکنندگان اثبات کنید. ارائه توصیفات یا بررسی رضایت مشتری یکی از راه هایی است که می تواند اعتماد کاربران را تحریک کند. این موضوع نشان دهنده این است که شما می دانید چه کاری انجام می دهید و اطلاعات کلیدی در مورد محصول یا خدمات خود دارید.

عکس ها

به طور مختصر می توان گفت که ما، انسان هایی بصری هستیم. دیدن برای ما به شدت جذاب است و باعث می شود که راحت تر اعتماد کنیم. توصیه می کنیم، از تصویر مشتری که از محصول شما را خریداری کرده و یا از سرویس شما استفاده می کند در صفحه اصلی قرار دهید.

ذهن انسان به گونه ای طراحی شده است که با چهره هم نوعان اش بهتر ارتباط می گیرد و میزان رضایت یا عدم رضایت را از چهره آن ها دریافت می کند. از عکس هایی استفاده کنید که حس اعتبار و صداقت را در بازیدکنندگان سایت، برانگیخته کند.

محتوای نوشته شده

صفحه اصلی خود را ساده و روان بنویسید. از به کار بردن کلمات سخت و تخصصی بپرهیزید. فرض کنید که صفحه را برای یک شخص مبتدی طراحی می کنید. محتوا را به گونه ای تولید کنید که حس نیاز به محصول و یا خدمات شما در بازدید کنندگان سایت به وجود آید.

فوتر

فوتر به اندازه هدر سایت اهمیت دارد. زمانی که کاربر به انتهای صفحه می رسد بهتر است به 3 ویژگی دسترسی پیدا کند.

  1. اطلاعات تماس : قرار دادن این قسمت در فوتر سایت، بازدید کننده را تشویق می کند تا با شما تماس بگیرد.

  2. پیوندها  :پیوندها یک شیوه کاربردی برای تهیه یک سایت مپ کوچک یا تشویق کاربر به بررسی دیگر صفحات داخلی می باشد.

  3. شبکه های اجتماعی : سوشال مدیا یکی از راهکار های عالی برای تشویق کردن کاربر در جهت ارتباط گیری با شما است. این موضوع سبب کسب اعتبار بیشتر سایت شما می شود چرا که شما شیوه دیگری برای برقراری ارتباط با کاربران فراهم کرده اید.

 

تا به حال صفحه اصلی سایتی را طراحی کرده اید؟ به نظر شما به غیر از موارد ذکر شده، چه آیتم های دیگری نیاز است تا در صفحه اصلی سایت طراحی شود؟ نکاتی که ذکر شد، گوشه ای از مطالب ضروری بود که بهتر است در صفحه اصلی رعایت شود. هم چنین به خاطر داشته باشید که سئو صفحه اصلی اهمیت بسیار بالایی در دیده شدن سایت شما دارد. آن را دست کم نگیرید. شما می توانید طراحی سایت” خود را به طراحان حرفه ای ووکامرس فارسی بسپارید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ما کامنت کنید.

4.6/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
صفحه اصلی
فروشگاه
0 آیتم سبد خرید
حساب کاربری من