در صورتی که فروشگاه ووکامرس خود را به نسخه 8.5 ارتقا داده باشید ، در بخش مدیریت سفارش ها یک ستون جدید با نام مبدا خرید اضافه شده است.
وظیفه این ابزار این است که شما کمک کند تا مبدا خرید سفارشات خود را پیدا کنید! اثربخشی این ابزار که به صورت پیشفرض در تمامی نسخه های 8.5 و جدیدتر فعال می باشد ، هنگامی است که شما میتوانید بدانید مشتریان از کدام کمپین تبلیغاتی ، ورودی گوگل و یا مستقیم وارد سایت شما شده اند و اقدام به خرید کرده اند!
آنچه در این مقاله می خوانید:
نحوه کارکرد ابزار ارجاع و مبدا خرید ووکامرس
این ویژگی جدید از مدل انتساب آخرین کلیک ورودی به فروشگاه شما بهره می برد که به صورت گسترده این قابلیت مورد استفاده اکثر پلتفرم های بازاریابی و ابزار های تبلیغاتی می باشد.
از انجایی که هیچ داده ای در ووکامرس ذخیره نمی شود مگر اینکه سفارشی ثبت شود و تمام کوکی های این ویژگی با هر جلسه (سشن) منقضی می شوند، این ویژگی تنها برای سفارشات ثبت شده است و نه برای پیگیری بازدید کنندگان شما!
همچنین این ابزار به شما اطلاعات دیگری از نحوه سفارش مشتری ارائه می دهد ، مانند سایت ارجاع دهنده یا نوع دستگاه مورد استفاده در سفارش و همچنین صفحات بازدید شده قبل از تکمیل خرید.
چگونه ابزار ردیابی منابع سفارش / مبدا خرید را غیر فعال و یا فعال کنیم؟
کافیست پس از ورود به مدیریت مسیر زیر را دنبال کنید
ووکامرس / پیکربندی / پیشرفته / امکانات / تخصیص سفارش را فعال یا غیر فعال کنید.
نظر شما درباره استفاده از این ابزار چیست؟ با ما در نظرات در میان بگذارید.
4 دیدگاه در “قابلیت جدید در ووکامرس: مبدا خرید”
این قابلیت که بخش جدید از دنیای HPOS ووکامرسه، واقعا عالیه قبلا برای داشتن این قابلیت باید از افزونه جدا استفاده میکردیم و یا از روش های غیر مستقیم و پیچیده که هر کسی سراغشون نمیرفت ولی ووکامرس با اوردن این قابلیت خیال مارو راحت کرد.
بله ، ووکامرس در سری نسخه های 8 تغییرات زیادی داشته.
وقتی مبدا را میزنه مستقیم یعنی چی؟
کاربر مستقیما وارد سایت شما شده. برای مثال من مستقیما ادرس سایت شما را در مرورگر تایپ میکنم.