مطالب و مقالات آموزش ووکامرس

افزایش فوق العاده فروش با تبلیغات در گوگل (+ بهترین شرکت تبلیغاتی)

آیا به دنبال بهترین شرکت برای تبلیغات در گوگل می‌گردید، ما در این مطلب به معرفی آژانس بازاریابی نوین (Novin) پرداخته‌ایم که بازدهی و سود شما را در تبلیغات گوگل افزایش شگفت انگیزی می‌دهند.

اگر از ۱۰ بازاریاب با سلیقه متفاوت در مورد بهترین شیوه تبلیغات اینترنتی بپرسید، به احتمال زیاد همه آنها به تبلیغات در گوگل اشاره می‌کنند؛ اینجاست که یک سوال پیش می‌آید: چرا تمام این افراد خبره، تبلیغات گوگل را به عنوان بهترین راهکار تبلیغاتی می‌شناسند؟  این سوالی است که در بخش اول این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد.

اما حتی اگر قبول کنید تبلیغات گوگل فوق‌العاده است، باز هم یک مساله باقی می‌ماند و آن چیزی نیست جز یافتن بهترین شرکت برای شروع و مدیریت تبلیغات گوگل شما. چالشی که حتماً شما هم برای شروع تبلیغات خود با آن روبرو هستید. به خصوص که در ایران، کار کردن مستقیم با گوگل کار راحتی نیست (در این مقاله توضیح می‌دهیم که چرا.) بنابراین در بخش دوم این مقاله، به معرفی شرکت Novin خواهم پرداخت که آن را تجربه به من نشان داده که در زمینه تبلیغات گوگل، یک سر و گردن از رقبای خود بهتر است.

خب، حالا که فهمیدید این مقاله چه چیزی برای شما خواهد داشت، بیایید بدون هیچ حرف دیگری، صحبت‌های خود را شروع کنیم.

چرا تبلیغات در گوگل؟

تبلیغات گوگل، عضو جدایی‌ناپذیر تبلیغات اینترنتی است. زمانی که شما قصد دارید برای سایت خود تبلیغ کنید، گزینه‌های بسیار گوناگونی پیش روی شماست. اما هیچ‌کدام از آنها همچون تبلیغات گوگل ادوردز مناسب نیستند. اما چرا؟

دلیل این موضوع ساده است: همه ما وقتی به چیزی نیاز داریم، آن را در گوگل جستجو می‌کنیم. مثلاً اگر بخواهیم یک گوشی بخریم، عبارت “خرید گوشی” را در گوگل وارد می‌کنیم. حالا فرض کنیم شما یک سایت گوشی دارید. به کمک تبلیغات گوگل، شما دقیقاً همین موقع که کاربر عبارت “خرید گوشی” را جستجو کرد، تبلیغ شما توسط او دیده خواهد شد. یعنی دقیقاً آن زمانی که کاربر قصد خرید گوشی را دارد. حالا به نظرتان، شانس خرید این کاربر از شما چقدر زیاد است؟

همانطور که می‌بینید، گوگل واقعاً بهترین روش تبلیغاتی را در اختیار ما وب مستر ها قرار داده است. روشی که به کمک آن، دقیقاً می‌توانیم در لحظه مناسب، در معرض دید کاربر قرار بگیریم.

حالا که با دلیل اصلی بی‌نظیر بودن تبلیغات گوگل آشنا شدید، اجازه دهید کمی بیشتر درباره مزایای تبلیغات گوگل با هم صحبت کنیم:

  • مکان نمایش: همانطور که گفتیم، با تبلیغات گوگل، شما زمانی دیده می‌شوید که کاربر به دنبالتان است. اما نکته جالب‌تر اینکه در این نوع تبلیغات، شما فرصت دارید که جزو اولین گزینه‌های گوگل هم باشید.

  • پرداخت هزینه تبلیغات به ازای کلیک: هنگام تبلیغات در گوگل، شما بر اساس کلیک هزینه می‌پردازید. این یعنی تا زمانی که کاربر شما را انتخاب نکند و بر روی تبلیغتان کلیک نکند، قرار نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید. در نتیجه، بازدهی تبلیغ شما (در مقایسه با هزینۀ آن) بسیار بیشتر می‌شود. چرا که حتی اگر هزاران نفر هم این تبلیغ را ببینند، تا زمانی که کسی روی آن کلیک نکند، شما پولی نخواهید داد.

بازدهی تبلیغات گوگل واقعاً فوق‌العاده است. در واقع، تجربه نشان داده که به کمک این روش تبلیغاتی، به راحتی می‌توان فروش یک وب‌سایت را بیش از 2 برابر افزایش داد. آن هم با یک هزینه معقول و به صرفه. دقیقاً به همین دلیل است که تمام سایت‌های اینترنتی (حتی سایت‌های بزرگ) همیشه تبلیغات گوگل خود را فعال دارند و هیچوقت آن را متوقف نمی‌کنند.

البته، مزایا و ویژگی‌های جذاب تبلیغات گوگل، فقط همین موارد نیستند. اما برای بررسی تمام این مزایا، لازم است در امکانات و نحوه کار تبلیغات گوگل، دقیق‌تر شویم.

امکانات شما در تبلیغات گوکل

اکنون که به معجزه تبلیغات گوگل پی بردید، بگذارید ببینیم که در این روش تبلیغاتی، شما چه امکاناتی را در اختیار دارید.

  • در انتخاب کلمات کلیدی محدودیت ندارید: زمانی که از گوگل ادوردز برای معرفی تبلیغات خود استفاده می‌کنید، محدودیتی در انتخاب کلمات کلیدی برای شما وجود ندارد. البته انتخاب دقیق و درست کلمات کلیدی، قطعاً در میزان بازدهی تبلیغات شما موثر است. برای این منظور، خوب است که با یک شرکت حرفه‌ای در این زمینه کار کنید. همچنین، توجه داشته باشید که بسیاری از شرکت های تبلیغات گوگل در ایران، به شما می‌گویند که فقط می‌توانید روی چند کلمه تبلیغ کنید. این حرف اصلاً درست نیست و نباید به این شرکت‌ها اعتماد کرد.
  • زمان و دستگاه نمایش تبلیغات انتخابی است: شما دقیقاً می‌توانید مشخص کنید که تبلیغ شما در چه زمان‌هایی و در کدام دستگاه‌ها (کامپیوتر، تبلت و موبایل) نمایش داده شود. حتی این امکان وجود دارد که به جای قطع کردن کلی تبلیغ، بودجه کلی خود را در زمانی به خصوص یا برای دستگاهی به خصوص کاهش دهید.
  • تنظیم دقیق بودجه‌ها: شما می‌توانید بودجه کلی کمپین خود و همینطور هزینه کلیک بر روی هر کلمه را خودتان به صورت دستی مشخص کنید. در نتیجه با کمی دقت، می‌توانید مطمئن شوید که با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را خواهید گرفت.
  • گزارش‌های دقیق: در تبلیغات گوگل (Google Adwords) شما به گزارش‌هایی دقیق دسترسی دارید که به کمک آنها، به خوبی می‌توانید میزان تاثیر تبلیغات خود را بسنجید. همچنین امکان اتصال ادوردز با ابزارهای دیگری مثل گوگل آنالیتیکس برای تحلیل بهتر میزان بازدهی تبلیغات، وجود دارد. البته در ایران، برای انجام این کار نیاز به یک تیم حرفه‌ای خواهید داشت. چرا که اتصال مستقیم این دو ابزار ممکن نیست.

هزینه و رتبه شما در تبلیغات گوگل چگونه خواهد بود؟

با توجه به فلسفه استفاده از تبلیغات در گوگل و همچنین روش استفاده از گوگل ادوردز، اکنون این سؤال پیش می‌آید که نحوه محاسبه رتبه و نحوه نمایش تبلیغات اینترنتی به چه صورت است و تعرفه تبلیغات در گوگل به چه شکل محاسبه می‌شود؟

قبل از آنکه صحبت در این مورد را آغاز کنیم، بگذاریم به شما وعده بدهم که این بخش، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های گوگل را برای شما آشکار خواهد کرد.

  • قیمت هر کلیک به صورت مناقصه ای: زمانی که در تبلیغات گوگل قیمت مورد نظر خود را ثبت می‌کنید، در حقیقت وارد یک مزایده یا مناقصه شده‌اید. در این مناقصه، قیمت شما با سایر رقبا مقایسه شده و در نهایت بهترین قیمت، بالاترین جایگاه را در بین نتایج گوگل پیدا می‌کند. البته نگران نباشید، گوگل تنها قیمت را به عنوان فاکتور نمایش در نظر نمیگیرد.
  • از کیفیت تبلیغات غافل نشوید: فاکتور مهم دیگری که خود گوگل به نقش آن در انتخاب و رتبه تبلیغاتی اذعان می‌کند، کیفیت تبلیغات است. گوگل همیشه سعی می‌کند بهترین تبلیغات را به کاربران خود نمایش دهد و بنابراین یک امتیاز کیفی برای تبلیغات در نظر گرفته که بین 0 تا 10 است. حالا هر چقدر که شما تبلیغ و سایت جذاب‌تری داشته باشید و هر چقدر کاربران بیشتری روی تبلیغ شما کلیک کنند، این امتیاز بیشتر خواهد بود. اما امتیاز شما دقیقاً چه نقشی در هزینه‌ها دارد؟ ساده است: هر چقدر شما امتیاز بالاتری داشته باشید، هزینۀ کمتری برای جایگاه‌های خوب گوگل پرداخت خواهید کرد. دقیقاً همینجاست که یک شرکت تبلیغات گوگل خوب، واقعاً می‌تواند در افزایش بازدهی تبلیغات به شما کمک کند.
  • پرداخت قیمت دوم مناقصه: ویژگی جذاب دیگری که در نحوه محاسبه قیمت تبلیغات گوگل وجود دارد، سیستم مناقصۀ قیمت دوم است. اما این سیستم دقیقاً چیست؟ ساده است. فرض کنیم که شما حاضرید بابت هر کلیک 200 تومان بپردازید و رقیب شما حاضر است بابت هر کلیک 100 تومان پرداخت کند. حالا اگر امتیاز کیفیت هر دوی شما یکسان باشد، اولین جایگاه از آن شما خواهد بود. اما هنگام کلیک کاربر، قرار نیست شما 200 تومان بپردازید. بلکه فقط 100 تومان می‌دهید. یعنی همان قدری که نفر قبلی این مزایده حاضر به پرداخت آن بوده است. جالب است، نه؟ این هم راهی دیگر که گوگل، هزینه های شما را به کمک آن کاهش می‌دهد.

در نهایت، بد نیست بدانید که پس از ایجاد تبلیغات، خود گوگل به صورت تخمینی (با توجه به کیفیت تبلیغ شما) مشخص می‌کند که برای جایگاه‌های مختلف (صفحه اول، بالای صفحه اول و گزینه اول بودن) چقدر باید هزینه بپردازید.

برای یادگیری بیشتر در مورد نحوه محاسبه قیمت هر کلیک، افزونه های تبلیغات گوگل و… پیشنهاد می کنیم به صفحه آموزش تبلیغات گوگل نوین مراجعه کنید.

چرا حتماً باید با یک شرکت تبلیغات گوگل کار کنید؟

در حال حاضر، شرکت گوگل، کشور ایران را تحریم کرده است و بنابراین، شما نمی‌توانید به صورت مستقیم تبلیغات گوگل انجام دهید. پس باید چه کنید؟ ساده است: باید از کشورهای دیگر برای تبلیغ اقدام کنید. البته به دلیل پیچیدگی این کار و همینطور، شانس بسته شدن اکانت شما به خاطر بی‌احتیاطی، توصیۀ اکید ما، همکاری با یک شرکت تبلیغات گوگل است.

مساله دومی که باعث می‌شود ما کار با یک شرکت را پیشنهاد دهیم، تخصص و تجربه است. برای اینکه تبلیغات شما در گوگل موفق باشد، قطعاً به این دو نیاز خواهید داشت. خود ما بسیار شاهد حرام شدن پول آدم های مختلف در تبلیغات گوگل بوده‌ایم. و تنها دلیل این موضوع، عدم مهارت آنها در کار با گوگل ادوردز بوده است.

در نهایت، این مساله را در نظر بگیرید که یک شرکت متخصص و با تجربه، به شما کمک خواهد کرد که امتیاز کیفیت تبلیغات خود را افزایش دهید و در نتیجه، با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را بگیرید.

حالا که فهمیدید چرا کار با یک آژانس تبلیغاتی بهترین راه برای تبلیغ در گوگل است، بگذارید نوین را به شما معرفی کنم. یعنی بهترین شرکتی که ما در زمینه تبلیغات گوگل می‌شناسیم.

چرا نوین برای تبلیغات در گوگل بهترین گزینه است؟

همانطور که از ابتدای این مقاله گفتم، از نظر من نوین بهترین شرکت ایرانی است که در زمینه تبلیغات گوگل فعالیت دارد .اما چرا؟ ساده است: این شرکت به مشتری خود اهمیّت می‌دهد. الان حتماً می‌گویید همین؟ بله! واقعاً همین کافی است برای آنکه وقت بگذارند تا مطمئن شوند پول شما حرام نمی‌شود، بهترین خدمات را دریافت می‌کنید و در نهایت، از تبلیغات خود بازدهی خواهید گرفت.

در واقع، آنها به شما کمک می‌کنند تا تبلیغات گوگل خود را با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه ممکن پیاده‌سازی کنید. چگونه؟ نوین دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد؟

ساده است: این شرکت زمان می‌گذارد تا کلمات کلیدی شما را بهینه کند. یعنی دقیقاً کلماتی که می‌توانند برای شما سودآور باشند را شناسایی می‌کند و آنهایی که طبق تجربه می‌داند برای شما فایده‌ای نخواهند داشت، حذف خواهد کرد. برای افزایش کیفیت تبلیغات شما زمان می‌گذارد و حتی اگر لازم باشد پیشنهاد تغییراتی را در سایت شما می‌دهد تا تبلیغات شما موثرتر شود.

شما از 9 صبح تا 10 شب می‌توانید با تیم این شرکت تماس بگیرید و درخواست‌های خود را با آنها مطرح کنید. و اما مهمترین نکته: نوین، تبلیغات شما را به صورت دستی مدیریت می‌کند. یعنی تیم این شرکت هر روز تبلیغات شما را بررسی می‌کنند و قیمت‌ها را کم و زیاد می‌کنند. این در حالی است که اکثر شرکت‌ها، به تنظیم اتوماتیک قیمت‌ها اکتفا می‌نمایند.

علاوه بر اینها، شما می‌توانید اکانت اختصاصی خود را از طریق این شرکت داشته باشید. همچنین اطلاعات ادوردز شما، به صورت مستقیم برای آنالیتیکس فرستاده می‌شود. کاری که خود من بدون کمک این تیم، قادر به انجام آن نبودم.

همانطور که می‌بینید، مزایا و خدماتی که توسط آژانس بازاریابی نوین در اختیار شما قرار می‌گیرد، زیاد هستند. آنقدر زیاد که بسیاری از آنها از حوصلۀ این مقاله خارج بودند. البته اگر شما به دنبال جزئیات بیشتری هستید، می‌توانید به سایت آنها یعنی https://www.novin.com/adwords مراجعه کنید و در صفحه خدمات ادوردز، بیشتر درباره خدمات آنها بخوانید. اگر هم قصد صحبت با تیم پشتیبانی این شرکت را دارید، می‌توانید با شمارۀ 02163404 (داخلی 3) تماس بگیرید.

سخن پایانی

ما در این مقاله با شما درباره تبلیغات گوگل به عنوان بهترین روش تبلیغاتی برای یک سایت صحبت کردیم. اما اگر قصد دارید برای شبکه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنید چه؟ اینجا دیگر تبلیغات گوگل به درد شما نمی‌خورد. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به صفحه ربات اینستاگرام دیدوگرام و سایر صفات آن بزنید.

در نهایت، خوشحال می‌شوم که سوالات و نظرات خود را همینجا با من مطرح کنید تا در اسرع وقت، پاسخگوی آنها باشم.

امتیاز به مطلب

1 دیدگاه در “افزایش فوق العاده فروش با تبلیغات در گوگل (+ بهترین شرکت تبلیغاتی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
صفحه اصلی
فروشگاه
0 آیتم سبد خرید
حساب کاربری من